Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
25 Січня 2021

Новини

16.06.2020

Ucab УКАБ закликає владу не вводити додаткові мита на імпорт дизельного палива

Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» закликає Президента України та Прем’єр-міністра України посприяти у недопущенні відкриття розслідування по питанню імпорту дизельного палива (далі – ДП) і зрідженого газу (далі – LPG), та встановлення запобіжних мит.

В лютому 2020 році ПАТ «Укртатнафта» подали скаргу до Міжвідомчої комісії з питань міжнародної торгівлі (МКМТ), вимагаючи розпочати розслідування щодо імпорту  ДG і LPG з Росії, та ввести запобіжні заходи на рівні 8,46%, з подальшим щорічним підвищенням до 25,4% до 2024 року.

За даними 2018 року, агросектор є другим найбільшим споживачем ДП - 1,13 млн тон дизелю, що складає майже 20% від загального споживання ДП в Україні. В той же час, автотранспорт  – 3,56 млн тон, промисловість – 380 тис. тонн. В разі введення навіть мінімального рівня мита, запропонованого ПАТ «Укртатнафта», ціна за один літр дизельного пального може збільшитись на 1,77 грн (нинішня середня ціна 21,2 грн/л).

«Дане подорожчання вартості ДП серйозно вплине на агросектор, особливо на порозі кампанії зі збору врожаїв. В такому разі, підвищення цін призведе до додаткових витрат аграріїв на пальне у розмірі +1,9 млрд грн»,  - пояснює Роман Сластьон, генеральний директор УКАБ.

При цьому, на даний момент в Україні нормально функціонують два нафтопереробних заводи - Кременчуцький НПЗ «Укртатнафти» (група «Приват») та Шебелинський ГПЗ «Укргазвидобування», які задовольняють близько 45% потреб українського ринку у бензині та лише 15% - у дизельному паливі, яке є основним засобом виробництва в АПК.

Враховуючи вищезазначене, очевидно, що обмеження імпорту не вирішить проблеми ефективності українських нафтопереробних заводів і не призведе до відновлення роботи зупинених заводів, адже цей сектор потребує значних інвестицій в оновлення і збільшення власних виробничих потужностей,

«Схожа історія зараз відбувається з добривами, коли окремі олігархічні бізнес-структури намагаються ввести обмеження імпорту, квоти, мита і за рахунок аграріїв збільшити свої прибутки. Варто також зазначити, що так само як і з добривами, питання обмеження імпорту вже неодноразово піднімалося. Зокрема, у 2018 році ПАТ «Укртатнафта» вже зверталася до Мінекономрозвитку обмежити імпорт бензину і дизпалива, що фактично призвело б до монополізації ринку палива одним виробником», - зазначає Роман Сластьон.

Довідка. Наприкінці березня 2018 року ПАТ "Укртатнафта" звернулась до Мінекономрозвитку з вимогою провести спецрозслідування щодо критичного зростання обсягів нафтопродуктів імпортного виробництва на вітчизняному паливному ринку. Введення квот на імпорт бензину і дизпалива планувалось з травня 2018 року - /ua/pres_sluzhba/novosti/agrarni_asotsiatsii_zaklikayut_uryad_ne_vvoditi_rezhim_kvotuvannya_importu_naftoproduktiv




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Amazone
  • Goodvalley
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Agroregion
  • ugt
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • claas
  • john deer