Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
13 Травня 2025

Новини

26.03.2025

Ucab Олег Хоменко: “Якщо “Укрзалізниця” не модернізується, то агробізнес у питаннях перевезення швидко адаптується самостійно”

“Якщо “Укрзалізниця” не зможе покращити ефективність найближчим часом, то українські аграрії розвиватимуть альтернативні варіанти для перевезення продукції”, – наголосив генеральний директор УКАБ Олег Хоменко під час конференції “Логістика як драйвер економічного зростання”, організованої аналітичним центром We build Ukraine.

Хоч 2024 рік став лояльнішим для агробізнесу з погляду ціноутворення та продажів, однак співпраця українських аграріїв з "Укрзалізницею" досі залишає бажати кращого. Якщо у 2022-2023 роках, незважаючи на підвищення тарифів і значні часові логістичні витрати, агросектор не мав суттєвого вибору у питаннях перевезень, то наразі є певні зміни. 

Окупація 20% територій призвела до скорочення виробництва сільськогосподарської продукції, тож навіть у найкращі врожайні роки, обсяг перевезень не перевищить 65 мільйонів тонн агропродукції. УЗ необхідно враховувати таке зменшення потенційного попиту на свої послуги з боку агросектору. Але натомість планується збільшення тарифів при відсутності покращення ефективності. 

Серед головних проблем УЗ досі залишаються:

  • Низька швидкість перевезень: сільськогосподарська продукція із умовного елеватора в Чернігівській області до умовного порту в Одеській області, по розрахункам Укрзалізниці, рухається з середньою швидкістю 50 кілометрів в день. Тобто термін доставки – 10-11 днів, за які доводиться платити;
  • Відсутність належного GPS-трекінгу для відстеження вагонів;
  • Дотування пасажирських перевезень за рахунок вантажних і спроби компенсувати збитки шляхом підвищення тарифів;
  • Низький рівень залученості сучасних технологій.

Основна причина проблем – монопольне становище "Укрзалізниці". Відсутність конкуренції дозволяє компанії диктувати умови. Покращити ситуацію могло б розділення "Укрзалізниці" на три окремі напрямки: пасажирські перевезення, інфраструктура та вантажні перевезення.

“Крім цього, УЗ потрібно розвивати штучний інтелект на залізниці і ідентифікацію руху своїх вагонів. Коли буде діджиталізація та накопичення великої кількості даних щодо перевезень, то аналітики досить швидко виявлять велику кількість вузьких місць, над якими потрібно працювати “Укрзалізниці”, для того, щоб без підвищення тарифів, підвищивши свою ефективність. Втім, якщо модернізація не відбудеться, агробізнес швидко адаптується самостійно. Вже зараз аграрії володіють і користуються сотнями власних вагонів, і якщо УЗ продовжить підвищувати тарифи без покращення якості послуг, вони змушені будуть переорієнтуватися на автомобільну логістику, забезпечуючи незалежність свого бізнесу”, – вважає Олег Хоменко.

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab