Останні записи в блогах
03.04.2023

Зимові шини на сільгосптехніку: непорозуміння чи нова перешкода для аграріїв?
Нещодавно Верховною Радою України було зареєстровано проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності транспортних засобів» №8369 від 19.01.2023, яким вводяться адміністративна відповідальність і недопуск транспортних засобів до участі в дорожньому русі без сезонних шин.
Детальніше06.03.2023

Трактори, комбайни, обприскувачі: ситуація на ринку за 2022 рік
2022 рік став неабияким випробуванням для українських громадян, бізнесу і зокрема агросектору та аграріїв у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф. Порятунок персоналу і майна, закриті порти, окупація частини території, ускладнений імпорт і експорт, проблеми з паливом і логістико, бойові дії, мобілізація — з усім цим зіткнулися сільгоспвиробники.
Детальніше13.02.2023

Дієве регулювання ГМО необхідне та невідкладне
Чи почнуть в Україні вирощувати ГМ-сорти аграрних культур після ухвалення нового законопроєкту і що це змінить?
Детальніше02.02.2023

ГМО в Україні: нелегальне ввезення, міфи та відсутність контролю. Що далі?
Генетичні модифікації рослин зазвичай націлені на стійкість до окремих гербіцидів (гліфосати, дикамба тощо), стійкість до шкідників (лускокрилі тощо), стійкість до вірусів, стійкість до посухи та інших стресових явищ, поліпшення якісних характеристик продукції (вміст крохмалю, краща перетравність кормів тощо).
Детальніше21.11.2022

Чому росія перешкоджає експорту української сировини та як це впливає на аграріїв та світову спільноту?
Офіційна позиція, яка озвучується з боку росії щодо затримок у роботі зернового коридору, — це торг за те, щоб отримати дозвіл на відвантаження продовольчої продукції з їхніх регіонів. Але, на мою думку, існує також і не зовсім офіційна позиція, яка полягає в продовженні війни в економічній сфері та в тиску на світове суспільство шляхом постійного переривання постачання продовольчої продукції з України
Детальніше29.06.2022

Збиральна кампанія без грошей. Чи зберуть аграрії вирощений урожай
У 2022 році українські аграрії провели, мабуть, найскладнішу посівну кампанію за часів незалежності — заміновані поля, трактористи в бронежилетах, обстріли, окупація і деокупація. Водночас виникли проблеми з фінансами, ресурсами, людьми, а в якості «приємного бонусу» — закриті морські порти та здорожчання логістики в 4-6 разів.
Детальніше25.06.2022

Єдиний варіант уникнути світової продовольчої кризи — розблокувати чорноморські порти
Зараз Україна знайшла деякі шляхи для експорту, які допоможуть у найближчий рік реалізувати наші запаси на світовому ринку (порти Дунаю, румунські та польські порти). Але цього недостатньо.
Детальніше23.06.2022

Від України чекають зерно, а ми експортуємо руду
Пропускна здатність вантажних перевезень залізницею до ЄС — 1900 вагонів на добу. Близько половини цього обсягу займає залізна руда. До яких наслідків це може призвести?
Детальніше19.06.2022

Ринок техніки: поточна ситуація в умовах війни
Вже минуло більше трьох місяців війни з рф, які припали на період активної підготовки до нового аграрного сезону та посівної кампанії, а також на період ввезення тракторів та сільськогосподарської техніки. Якою ж є наразі ситуація на ринку техніки з тракторами, комбайнами й обприскувачами?
Детальніше15.06.2022

Оновлені правила на ринку техніки: що змінилося з прийняттям законопроєкту №6070-1
Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення функцій технічного регулювання у сфері агропромислового комплексу та машинобудування для агропромислового комплексу», яким вносяться зміни до законодавства щодо с/г техніки і вирішуються проблемні питання в частині обігу нових тракторів.
Детальніше16.05.2022

Війна, агро, ПДВ: що нового в сфері оподаткування
12 травня Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому законопроєкт №7360 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», яким пропонується уточнити ряд положень в частині оподаткування, які також прямий вплив на український агросектор.
Детальніше10.03.2022

Війна в Україні загрожує світові голодом. Чому Китай це приховує?
Війна росії проти України матимете катастрофічні наслідки для глобальної продовольчої безпеки. Якщо її не зупинити вже зараз, існує РИЗИК ГОЛОДУ, особливо у країнах Африки та Близького Сходу. Проте Китай замовчує це, засекретивши відповідні прогнози Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
Детальніше14.02.2022

Європейський досвід застосування пестицидів: реалії «заборон» за відсутності альтернативи
Питання заборони певних діючих речовин пестицидів піднімається періодично як в ЄС, так і в Україні. Проте нам потрібно враховувати економічні та екологічні наслідки таких дій.
Детальніше16.12.2021

2021 рік: чим він запам’ятався в агро?
Час підводити підсумки! Що ж важливого сталось у вітчизняному агросекторі за 2021 рік?
Детальніше09.11.2021

«Покращення» від Укрзалізниці — до сезону не готові
На хвилі збору врожаю Укрзалізниця підкинула аграріям чергове «покращення»: викликає обурення нинішня ситуація з цінами на вагони, які сягають космічних рівнів.
Детальніше03.11.2021

Кліматичні зміни: чи далеко Київ від Риму і Глазго?
Зустріч G-20 в Римі та кліматичний саміт в Шотландії, очевидно, визначатимуть кліматичне майбутнє на наступні декілька років. Наявна інформація, а також витоки, свідчать що кліматичний порядок денний не настільки оптимістичний, як можливо варто було очікувати.
Детальніше27.10.2021

Боротьба з перегрузами обернеться новою хвилею корупції на дорогах
З 1 жовтня вступили в дію Закони 1534-IX та 1582-IX, які мали б запровадити дієві механізми боротьби з перегрузами на автодорах. Закони були прийняті ще в червні, і за три місяці Кабмін, Мінінфраструктури та Укртрансбезпека мали б підготуватися до ефективного забезпечення контролю на дорогах. Проте поки все йде, м’яко кажучи, не за планом: Укртрансбезпека без керівника, нові порядки та процедури не прийняті, на місцях продовжуються численні корупційні скандали.
Детальніше18.10.2021

Логістично-законодавче фіаско 2021 року
В боротьбі за збереження вкладених коштів у «Велике будівництво» доріг по Україні і намагання почати боротися з «перегрузами» на дорогах, народні обранці, профільні міністерства та служби не почувши побажання бізнесу, створили ситуацію, коли «ніхто нічого не розуміє».
Детальніше12.10.2021

Ринок землі в Україні: що стримує його активізацію
100 днів — саме стільки минуло з дня запуску ринку земель сільськогосподарського призначення. Це не багато, не мало, проте певні висновки про динаміку укладання угод та основні наявні гальмівні фактори земельного ринку вже можна зробити.
Детальніше07.10.2021

Аграрна асиметрія: що потрібно змінити у правилах експорту з України в ЄС
Складні й почасти безкомпромісні переговори передували укладанню угоди про глибоку і всеосяжну вільну торгівлю (тут більше прижилася англомовна абревіатура DCFTA), що є складовою Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Потім було тимчасове застосування угоди з метою компенсації наслідків закриття російського ринку. І вже згодом – декілька років вільної торгівлі в тому вигляді, в якому вона передбачена угодою.
Детальніше