Новини
11.09.2015
Сільське господарство України: напередодні продовольчої кризи

Наприкінці серпня Міністерство фінансів України презентувало концепцію податкової реформи-2016, яка передбачає переведення всіх суб’єктів господарювання на загальну систему оподаткування податком на додану вартість (ПДВ) і скасування дії спеціального режиму ПДВ для сільськогосподарських товаровиробників уже з 1 січня 2016 року. Але жодної аналітики щодо соціально-економічного ефекту скасування спеціального режиму ПДВ для сільгоспвиробників в оприлюдненому документі не подано.
Усе це відбувається всупереч п. 2.1. (розділ XI «Реформа сільського господарства») коаліційної угоди, яка є визначальною складовою програми уряду і передбачає дію спеціального режиму ПДВ для сільгоспвиробників до 1 січня 2018 року.
Більше того, керівники уряду вже не перший місяць ігнорують звернення народних депутатів, профільних асоціацій, товаровиробників і фахівців АПК України щодо представлення й обговорення власних напрацьованих матеріалів, у яких містяться прогнозні показники розвитку галузі в разі скасування спеціального режиму ПДВ вже з 1 січня 2016 року.
Єдиним аргументом уряду є переконання у надприбутковості сільськогосподарської галузі. Справді, з огляду на офіційні дані Державної служби статистики України за підсумками 2014 року, рентабельність сільського господарства становила 25,8%. Але якщо уважніше проаналізувати економічні причини позитивної рентабельності, то побачимо об’єктивні передумови та закономірності розвитку АПК:
- І та ІІІ квартали найвитратніші для галузі – фінансується посівна кампанія та збір урожаю відповідно;
- ІІ квартал є фінансово врівноваженим, а фінансовий результат галузі забезпечується переважно діяльністю трейдерів сільськогосподарської продукції;
- IV квартал найдохідніший, оскільки реалізується основний обсяг виробленої продукції сільського господарства.
Детальніше: forbes.net.ua