Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
29 Вересня 2020

Олег Нестеров

У період посівної й усіх польових робіт ключовою умовою для агровиробників є постійна та безперебійна робота техніки. Проте нинішня ситуація в світі відчутно вплинула на загальну логістичну мережу, почалися проблеми з постачанням, виробництвом, перетином кордону. Це явище притаманне зараз усьому світу. Але посівна нікуди не дівається, і варто розуміти, з яким ринком техніки ми потрапили в 2020 рік.

Варто розуміти, що за рядом позицій Україна є імпортозалежною: трактори, комбайни, самохідні обприскувачі. На жаль, внутрішнє виробництво не покриває потреби аграріїв за цими позиціями як у кількісному, так і в якісному вираженні. Відчутну частку ринку займають і іноземні виробники причіпної техніки — плуги, борони, сівалки тощо, хоча варто зазначити, що українські бренди також показують гарні результати і добре закріпилися на ринку України. Але всі відчули ряд проблем цьогоріч. За результатами опитувань щодо впливу COVID-19 серед членів і партнерів УКАБ, які є виробниками сільськогосподарської техніки, маємо наступне бачення ринку на зараз і на наступні 6 місяців:

ДИНАМІКА ПРОДАЖІВ. Джерела: дані УКАБДИНАМІКА ПРОДАЖІВ. Джерела: дані УКАБ

Згідно відповідей, більша частина гравців ринку прогнозують, а можливо, вже й відчули, падіння продажів у кількісному вираженні більше ніж на 20%. Дане опитування проводилось серед виробників як причіпної, так і самохідної техніки. Остання є особливо важливою, оскільки це ключовий тип техніки в рамках посівної. Результати щодо продажів зі сторони виробників самохідної техніки за перший квартал цього року в порівнянні з минулими роками виглядають наступним чином:

Джерела: дані УКАБДжерела: дані УКАБ

Важливо відмітити, що друга половина 2016-го і 2017 рік були дуже активними — стрімко зросли продажі сільськогосподарської техніки через відкладений попит у зв’язку з війною, економічною нестабільністю і невизначеністю. Але в порівнянні з піковим періодом, у 2018-2019 році ринок просідав на 10-15% щороку. В результаті рівень продажів вирівнювався після відкладеного попиту і виходив на той рівень, який стабільно був потрібен ринку.

Перший квартал року — це період придбання аграріями техніки, оновлення парку, підготовка до польових робіт, і на нього припадає чимала частка продажів виробниками і дилерами техніки. Згідно даних, за ключовими позиціями частково відбулось просідання продажів у першому кварталі цього року в порівнянні з 2019 роком.

При цьому, у зв’язку з COVID-19 у виробників сільськогосподарської техніки і обладнання виник ряд питань із логістикою, що можуть вплинути на їхню роботу на наступні 6 місяців. Опитані виробники виділили три ключові пункти:

- проблеми з постачанням техніки і обладнання;

- проблеми з постачанням комплектуючих;

- проблеми з постачанням запасних частин.

Зупинка чи обмеження роботи багатьох заводів, ускладнення логістики і транспортування, затримки і обмеження на кордонах — це все в комплексі дещо ускладнило роботи і може вплинути на ряд моментів співпраці з клієнтами, зокрема:

- збільшення термінів поставки продукції;

- неможливість поставки через збій логістичних ланцюжків, закриття кордонів чи зупинку виробництва;

- зростання вартості комплектуючих.

Одночасно, самими ж виробниками зазначається, що є ряд моментів (окрім COVID-19), які матимуть вплив на ринок техніки:

- купівельна спроможність аграріїв — значна частина опитаних компаній зазначає та прогнозує спад, у тому числі через земельну реформу, оскільки кошти будуть акумулюватися для можливого придбання землі;

- цінова кон'юнктура на зернові та олійні культури — невизначеність щодо прогнозів, враховуючи, що ці культури є експортоорієнтованими та дають валюту країні й аграріям;

- можливості фінансування і державна підтримка АПК — виробники мають доволі песимістичні очікування, більшість прогнозує зменшення можливості аграріїв отримувати фінансування та збільшення проблем у функціонуванні програм державної підтримки АПК. Також є ряд питань щодо подачі документів, перевірки та підтвердження (якщо це, наприклад, стосується садівництва чи будівництва), проведення виплат у зв’язку з обмеженим режимом роботи держорганів. На це впливає ряд факторів — наскільки затягнеться карантин, налаштування процесу роботи органів влади тощо. 

Ситуація з вірусом COVID-19 та введення карантинних обмежень внесли свої корективи у виробничий ланцюжок, логістику як всередині країн, так і міжнародну, зайнятість населення та економіку країн. Це ті фактори, що майже неможливо було врахувати бізнесу та виробникам техніки, плануючи свою роботу на рік. Але згідно реалій, агросектор — це та сфера, яка працює і повинна працювати навіть у таких умовах, адже від неї залежить робота супутніх галузей і підприємств, особливо виробників основних ресурсів: техніки, насіння, ЗЗР, добрив.

Спеціально для AgroPortal.

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • GrainAlliance
  • Amazone
  • Goodvalley
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • Агроріск
  • Райффайзен Банк Аваль
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Svarog
  • Agco
  • Agroregion
  • ugt
  • Eridon
  • Monsanto
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Alfabank
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • Avgust
  • NCH Advisors
  • Crop Life International
  • Continental farmers Group
  • AgroGeneration
  • credit agricole
  • claas
  • john deer