Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
19 Квітня 2024

Новини

01.11.2022

Ucab Володимир Сисоєнко: “Війна спонукає знаходити рішення, при яких здешевлення систем захисту рослин не впливає на якість врожаю”

До асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” долучилась компанія “Нор-Ест Агро” – національний дистриб'ютор засобів захисту рослин, насіння польових культур, основних та спеціальних добрив. В особистому інтерв’ю директор компанії “Нор-Ест Агро” Володимир Сисоєнко розповів про зміну тенденцій на ринку добрив та насіння в період воєнного часу, а також поділився тим, як компанія вибудовує економічні підходи до систем захисту рослин.

Розкажіть, будь ласка, про історію створення та діяльності компанії “Нор-Ест Агро”.

Шлях компанії “Нор-Ест Агро” розпочався з того, що в 2013 році я разом з другом Русланом Голубом створили компанію ДП “ТАК” (дочірнє підприємство відкрили до чинного ТОВ “ТАК-Агро”), яка займалася дистрибуцією. В 2019 році прийняли рішення розділити бізнеси: Руслан продовжив активно займатися аграрним виробництвом, а я дистрибуцією.

Частку Руслана Голуба викупив громадянин Норвегії Роар Палсруд. І в 2020 році ДП “ТАК” реорганізувалося в “Нор-Ест Агро” – норвезько-естонську агрокомпанію.

Зараз під цим брендом працюємо по всій Україні, маючи представників в кожному регіоні, загалом – 62 менеджери. У компанії є свої два склади – один в Житомирі, а другий в Пирятині. Також ми забезпечені власною логістикою – 8 грузових автомобілів у власності компанії. “Нор-Ест Агро” має відділ консалтингу, окремий відділ по внесенню хімії дронами. Наші менеджери сумлінно контролюють усі процеси: ми продаємо ЗЗР, насіння, добрива, мікродобрива, допомагаємо реалізовувати сільгосппродукції виробникам.

З 2020 року “Нор-Ест Агро” є часткою великої міжнародної групи Roar Paulsrud AS Group зі штаб-квартирою у Норвегії. Які переваги така колаборація надала компанії?

Перш за все, це матеріальна підтримка та надання гарантій: коли ми беремо кредити в наших постачальників, то норвезьке представництво надає міжнародні гарантії й на позиціях гарантування постачальники нас кредитують, а ми кредитуємо фермерів.

По-друге, коли компанія працює з банками, то також частково міжнародна група надає гарантії. Ці можливості допомагають “Нор-Ест Агро” покращувати ведення бізнесу.

Які головні досягнення маєте наразі на міжнародній та українській арені?

Якщо говорити про компанію співвласника, то Roar Paulsrud AS Group є найбільшим виробником паперу в Європі. Серед сфер діяльності Roar Paulsrud AS в світі – деревообробна промисловість, відновлювана енергетика, промислове виробництво, тваринництво та сільське господарство.

Як “Нор-Ест Агро” ми входимо в першу десятку дистриб’юторів в Україні. Тож маємо ще куди рости та розвиватися. Ще серед успіхів те, що навіть під час війни компанії вдалось збільшити виторг в порівнянні з минулим роком.

Як підтримали компанію норвезькі та естонські інвестори з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну?

Перш за все, з початком повномасштабної війни норвезькі та естонські партнери допомогли гарантувати безпеку співробітників з окупованих територій, які наразі знайшли прихисток в Норвегії.

Також не було зупинено жодних довоєнних активностей: вони продовжили давати свої гарантії банкам, коли ми залучаємо певні фінансові інструменти, надають гарантії нашим постачальникам.

Коли тільки почалась війна і всі банки припинили працювати та обнулили овердрафт та всі інші інструменти, то в той час Roar Paulsrud AS перерахували гроші на зарплати співробітникам, щоб “Нор-Ест Агро” зміг виконати свої фінансові зобов’язання.

Як тільки стрес в банківській системі пройшов, компанія відновила роботу в повному обсязі та самостійно вирішує питання заробітних плат, однак допомога в перший місяць була важливою.

У чому полягає послуга агротехнічного супроводу від компанії “Нор-Ест Агро”?

Спочатку наші спеціалісти проводять аналіз поточного стану бізнесу рослинництва та його ресурсів, після отримання всіх необхідних даних, розробляється план підвищення ефективності виробництва: розрахунок потенційної врожайності та прибутковості в даних кліматичних умовах; відбувається розробка технологічних карт, підбір сортів та гібридів для конкретного господарства із врахуванням ґрунтово-кліматичної зони вирощування; спеціалісти моніторять стан посівів протягом вегетації культур; надається допомога в реалізації кінцевої продукції.

Наразі на фоні того, що всі хочуть здешевити системи захисту рослин з найменшими втратами урожайності, то “Нор-Ест Агро” пропонує три варіанти: перший – для більш ефективних компаній та тих, які мають великі врожаї, однак ця система захисту є дорожчою; другий –  для тих, хто не розраховує  на великий врожай і хоче трохи зекономити; третій – бюджетний варіант, коли кажуть, що “добрив давати не будемо, а взяли б не супер високопродуктивні гібриди, які потрібно по мінімуму захистити без великих витрат”.

Компанія “Нор-Ест Агро” має у своєму портфелі продукти провідних виробників ЗЗР - ADAMA, ALFA Smart Agro, UPL, АХТ, Belchim, DVA, Nufarm, SUMI AGRO, Terra Vita, FMC, Corteva, Basf та Arvensis - тому можемо формувати системи захисту на будь-який смак. 

У зв’язку з війною не у всіх є доступ до всіх варіантів захисту. Тому розробка рекомендацій по підвищенню ефективності підприємства й мінімізації витрат допомагає аграріям в їх діяльності. Наша команда намагається, щоб здешевлення систем захисту рослин не впливало на якість майбутнього врожаю. Якщо клієнт зазначає, що він готовий від однієї хвороби не захищати або провести на одну обробку менше, то ми рекомендуємо інший, не менш ефективний фунгіцид.

Як з війною змінилися споживчі тенденції на ринку добрив та ЗЗР?

На фоні війни відслідковуємо тенденцію, що сільгоспвиробники почали купувати з сьогодні на сьогодні. Тобто зараз немає планування та закупок на майбутнє.

Крім цього, використання добрив зменшилося, оскільки вони стали дуже дорогі, а коли почалася війна, то ніхто не розумів, де зупиняться росіяни та ніхто не хотів втратити фінанси, вкладаючи добрива в землю, коли не відомо, хто буде обробляти її наступного року.
Але наразі ці побоювання зникли, всі вірять у ЗСУ та перемогу України. Як пересторога існував ще фактор того, що не було розуміння системи експорту, тому боялися вкласти великі гроші у врожай, бо навіть якби й вдалось зібрати врожай, то могли б бути проблеми з його експортуванням.

Ось ці стримуючі фактори повливали й на структуру посівів, і на їх удобрення. Ще один чинник – не всі могли дозволити собі кредитування, коли ринок вимагав більшу передплату, ніж минулого року.

Також фермери почали брати більш дешеві продукти. Якщо була можливість обрати “Сингенту” чи “Альфа Смарт Агро”, то вони обирали останнє, бо це український виробник, що є дешевшим у використанні на гектар.

Яким чином вплинула трансформація логістичних ланцюжків на діяльність компанії?

Оскільки “Нор-Ест Агро” має свій автомобільний транспорт, то нам трохи легше за інших, всю продукцію ми розвозимо клієнтам власним авто. В той період, коли ніхто нікуди не хотів їхати, не можна було найняти транспорт, а це була найгарячіша пора посівної, у нас були власні водії, які сідали й їхали. Проблеми з логістикою мало вплинули на роботу компанії.

Ми й зараз своїми машинами возимо сільгосппродукцію клієнтів до портів. Сьогодні поставляти товар без власного транспорту набагато важче та дорожче на фоні збільшення вартості палива. Як наслідок – велика собівартість доставки впливає на собівартість  товару.

Які тенденції зміни попиту на насіння спостерігаються у зв’язку з переорієнтацією структури посівів?

На фоні проблем та викликів війни деякі аграрії не хотіли сіяти ріпак, бо не знали куди будуть його експортувати, хоч посіви ріпаку глобально і збільшилися, але вони могли бути ще більшими, якби була впевненість, що буде експорт. Однак, незважаючи на збільшення площ ріпаку, не було великого підняття продажів насіння: сіяли тим, що сіяли й минулого року. Тобто, агровиробники другий раз сіяли той самий ріпак.

На фоні подорожчання газу зустрілися з ситуацією, коли брали кукурудзу на продаж, то виконали план лише на 50%, бо ті, хто хотів сіяти кукурудзу – відмовилися, тому що цю культуру дуже дорого сушити. Перейшли на соняшник та інші більш економічні культури. Як наслідок купували й менше насіння.

Загалом серед усіх сегментів цього року аграрії обирали більш дешевий сегмент насіння.

Чи допомагає “Нор-Ест Агро” ЗСУ, ТерОбороні, населенню на територіях, де відбуваються бойові дії?

Компанія та співробітники надавали допомогу з самого початку повномасштабної війни: авто пішли на потреби армії; всі співробітники, що були в окупації, продовжують отримувати заробітні плати; допомагаємо в ремонті автомобілів та техніки.

До “Нор-Ест Агро” можуть звернутися знайомі співробітників, що знаходяться на фронті, за допомогою щось відремонтувати, купити. І ми робимо це разом. Це постійний процес.

Якими є ваші  очікування щодо вступу до асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”?

Ми знайомі та спілкуємося з власниками агробізнесу, що вже давно є в клубі. Тож, зважаючи на їх досвід, очікування є такими:

  • Знайти додаткових партнерів по бізнесу;
  • Отримати підтримку в роботі з державними органами, мати спільну позицію щодо певних питань;
  • Брати участь в заходах як члени УКАБ.




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab