Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
20 Квітня 2024

Новини

27.06.2022

Ucab Віктор Поліщук: «Ми транслюємо настрій компанії, нагадуючи, що аграрна сфера відіграє важливу роль в забезпеченні продовольчої безпеки України»

До асоціації «Українського клубу аграрного бізнесу» долучилась компанія «Макош», яка займається дистрибуцією мінеральних добрив та добрив для листового підживлення. В особистому інтерв’ю засновник компанії «Макош» Віктор Поліщук розповів про головні досягнення та здобутки компанії, а також поділився тим, як компанія долає труднощі воєнного часу.

Розкажіть історію створення та розвитку компанії «Макош». Чого досягли за час роботи?

Усе розпочалося в 2013-му. Саме тоді прийшла ідея створити компанію. Початок поклали 3 продукти: Сульфати Магнію кристалічні і гранульовані. Впродовж 3-х років ми працювали невеличкою командою із 8-ми осіб. Це був період нарощування капіталу. Поступово бізнес розвивався. Потім додали у продаж польські продукти. А коли в 2014 році ввели ембарго проти російських добрив – стався період злету.

З 2017-го наша компанія почала формувати власні складські потужності. Ми збудували перший склад площею 2500 м2. А от зараз географія складів «Макош» налічує 10 складських приміщень аж у 7-ми областях України. Наразі працюємо зі світовими виробниками і маємо продукцію, яку виробляємо під брендом  «Макош»  із урахуванням особливостей українських ґрунтів. Постачаємо тільки ту продукцію, якою пишаємось.

У чому полягає комплексний підхід компанії «Макош» до живлення рослин?

Ми не просто продаємо добрива, а й комплексно підходимо до живлення рослин. Спочатку компанія справді продавала лише добрива, але згодом у нас з'явилася служба «Агроном 24/7» безкоштовної підтримки для аграрія. Тобто ми взяли у  штат агронома, який відповідно до потреб клієнта підбирав добрива. Під час консультації враховують тип ґрунту, регіон та інші фактори, що впливають на дію добрива.

Річ у тім, що на ринку з часом почали з’являлися нові формули добрив, змінювалися тенденції, підходи до живлення.  Все це спровокувало в голові аграрія багато запитань, що спричинило пошук правильного підходу до внесення добрив. Перш за все безкоштовна сервісна підтримка «Агроном 24/7» була створена для вдосконалення рівня живлення в Україні.

Тепер наш штат налічує 5 агрономів, які надають консультації за різними напрямками - польові, плодово-ягідні, тепличні культури.

Окрім служби «Агроном 24/7», до комплексного підходу входить послуга «Аудит ґрунту». Завдяки їй, на основі отриманих результатів, ми можемо рекомендувати власнику господарства саме ті добрива, які потрібні. Насправді це знання економить гроші та час.

Ви сказали про послугу «Аудит ґрунту». Можете розповісти про це детальніше? Для чого вона? 

Звісно. Послуга «Аудит ґрунту» з’явилася в 2020 році. Ми створили її з метою заощадження коштів аграріїв на закупівлю добрив.

«Аудит ґрунту» – це можливість перевірити стан ґрунтів та на основі цього підібрати необхідну систему живлення під культуру. Компанія «Макош» пропонує автоматичний відбір ґрунту або аналіз зразка клієнта, відібраного ручним способом.

Я поясню на прикладі для чого це потрібно. Скажімо, в ґрунті не вистачає калію. Однак аграрій вносить азотні добрива, адже так робить сусід. А врешті обидва не отримують бажаного результату.

Для того, щоб забезпечити культуру необхідними елементами живлення та заощадити кошти, потрібно чітко знати особливості своїх ґрунтів. Саме це і є основною метою нашої послуги. Цьогоріч ми дещо розширили можливості «Аудиту» та додали показник вимірювання твердості ґрунту.

Як війна вплинула на діяльність компанії? 

Певно, як і у всіх інших компаній, у «Макош» зменшення об’ємів продажів. На початку вторгнення був такий період, коли бізнес не працював в повному масштабі. Настрій клієнтів теж був різним. Усім знадобився певний час, щоб прийняти ситуацію.

Тому тепер ми намагаємося транслювати хороші настрої, нагадуючи, що аграрна сфера важлива у такий нелегкий час. Компанія «Макош» разом з іншими аграріями бере участь в забезпеченні продовольчої безпеки України. Війна війною, але нам потрібно щось їсти восени і ми впливаємо на вирощування хліба, гречки, плодових. Тобто, займаємо важливу нішу. Поступово ми відновили роботу, однак обсяги продажів усе ж менші.

Чи виникли логістичні труднощі з постачанням добрив? Як їх долаєте?

До повномасштабного вторгнення ми мали категорію добрив, які постачали морем. Через ці шляхи тепер логістика призупинена. Втім, більшість зв'язків  налагоджено автотранспортом через західні кордони. Цей процес вимагав часу, бо спочатку ми не могли постачати добрива із заводів.  Тепер все працює.

Також існувала проблема із постачанням добрив на господарства для проведення посівних компаній, оскільки частина територій окуповані, там тривають активні бойові дії.

«Макош» має 10 складів на території України, відповідно працює по всій Україні, але не з кожного складу була можливість відправки (повністю припинили роботу у Донецькій і Луганській областях, втратили значну частину клієнтів із Харківської, Херсонської, Миколаївської, Дніпровської, Запорізької області). Мали проблеми з тим, щоб знайти перевізників та відправити добрива клієнту.

З часом усе вирішилось. Проте зараз виникла наступна проблема – дефіцит палива. Тож пропонуємо клієнтам обрати логістичну доставку власним автотранспортом (самовивозом зі складів) або ж замовити доставку у нас. Клієнт може обрати для себе комфортніший варіант.

Чи змінилися споживчі настрої у зв’язку з умовами воєнного часу? 

Основна проблема – це кошти. Зменшилася спроможність робити закупки, що впливає на обсяги наших продажів. Клієнти зіштовхнулися із тим, що вони не встигли продати свою продукцію.

Якщо ж йдеться про настрої клієнтів: хтось оптимістично налаштований щодо посівної та збирання врожаю, хтось – песимістично. Наша команда працює з такими клієнтами, намагаємося підіймати бойовий дух.

Щодо клієнтів, які знаходилися на Сході, – багато господарств постраждало. Були клієнти, які евакуйовувалися звідти. Ми надавали їм підтримку, запитували чим допомогти (ліками, харчуванням), усе це купували та передавали волонтерами. Допомагали житлом у Вінницькій області, продуктами.

Чи бере участь компанія «Макош» у благодійній допомозі ЗСУ, ТерОбороні, населенню на територіях, де відбуваються бойові дії?

З початку війни ми активно допомагаємо Збройним силам на місцях. У Вінницькій області надали свою підтримку декільком частинам. Неодноразово перераховували кошти.

Також ми сформували волонтерський центр на базі нашої компанії і допомагаємо знайомим працівників, родичам, які йдуть в ЗСУ: закуповуємо необхідне спорядження, шукаємо потрібні речі, збираємо кошти.

До того ж наша команда співпрацює із волонтерськими центрами, які є у нас в регіоні: купуємо продукти харчування, працівники особисто приносили необхідні речі та відправляли бійцям. Активно цим займалися на початку війни та зараз продовжуємо допомагати.

Які ваші очікування від членства і співпраці з асоціацією «Український клуб агробізнесу»?

Наша компанія рада приєднатися до асоціації, оскільки для нас це вступ до спільноти однодумців. Ми очікуємо ближче познайомитися з учасниками клубу та здобути нові зв’язки. Перш за все, для компанії «Макош» членство в УКАБ – це комунікація з іншими агрокомпаніями заради спільної плідної роботи у сільськогосподарському секторі України.    




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab