Вам був надiсланий лист з новим паролем Дякуємо за реєстрацiю. Ваш запит буде розглянуто у найближчий час.
28 Березня 2024

Новини

13.12.2021

Ucab УКАБ та ЄБРР провели круглий стіл для аграрного бізнесу та агроосвіти

Нещодавно в онлайн-форматі відбувся круглий стіл на тему «Роль аграрного бізнесу у розвитку вищої освіти: виклики, перспективи, шляхи розвитку», організований Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» та Європейським банком реконструкції та розвитку

Понад 120 учасників взяли участь у заході, який складався з декількох частин: окрім вітального слова від високоповажних учасників, були передбачені лекції закордонних спеціалістів для обміну досвідом впровадження освітніх програм з українськими колегами, розповідь про вдалі кейси, реалізовані бізнесом у співпраці з університетами в Україні, а також панельна дискусія про аграрний бізнес і його роль у розвитку освітнього напрямку.

Модератором заходу виступила Аліна Білан, Керівник проєктів Технічної Співпраці ЄБРР в АПК.

«Ми запросили учасників для того, щоб поділитись історіями успіху та досвідом, набутим у процесі подолання освітніх проблем, щоб ініціювати обговорення пріоритетів та шляхів розвитку аграрної освіти в Україні», - відкрила зустріч пані Аліна.

Початком круглого столу стало відеозвернення Керуючого директора ЄБРР у країнах Східної Європи та Кавказу, пана Маттео Патроне.

«У ЄБРР ми глибоко переконані, що інклюзивний економічний розвиток та співпраця між бізнесом та освітніми інституціями є передумовою для побудови сталої бізнес-моделі, - відмітив він. – Ми глибоко залучені у такі процеси в Україні: лише 2020 року ми підписали п’ять контрактів з економічним інклюзивним компонентом на загальну суму в 20 мільйонів євро».

Також з вступним словом виступила Директор Відділу гендерної та економічної інклюзії в ЄБРР, пані Барбара Рамбусек.

«Наша мета полягає у збільшенні кількості партнерських програм у галузях бізнесу та освіти, - сказала пані Барбара. – Ми можемо впливати на ці процеси через інвестиції, переважно – в приватний сектор. ЄБРР підтримує своїх партнерів на шляху до створення сталої та інклюзивної ринкової економіки: через допомогу у вирішенні бізнес-викликів, через надання технічної підтримки, а також через впровадження на національному рівні інклюзивної політики, що дозволить відкрити доступ до економічних можливостей для всіх».

До вступної частини долучився також Міністр аграрної політики та продовольства України пан Роман Лещенко.

«Аграрний ринок отримав поштовх після відкриття ринку землі і тепер як ніколи потребує фахових спеціалістів – людей справи, які готові постійно вдосконалювати свої навички та вміння, - відмітив пан міністр. - Дефіцит кваліфікованих кадрів, викликаний обмеженими можливостями університетів, можна подолати лише сучасними освітніми програмами з активним розвитком практичних навичок. В 19 закладах вищої освіти навчається майже 130 000 студентів, випуск фахівців з повною вищої освітою щорічно складає понад 15 000 осіб. Ці кількісні показники треба наповнити якісними знаннями: впроваджується дуальна освіта, розробляються експериментальні навчальні плани, викладачі стажуються на виробництвах із новітніми технологіями. Варто активно переймати досвід проєктів, що показали свою успішність, та поширювати його».

Підтвердив висновки колеги перший заступник Міністра освіти та науки України пан Андрій Вітренко: «Не секрет, що існує розрив між університетською освітою та вимогами ринку праці. І хто, як не представники реального сектору економіки, можуть допомогти у подоланні цього розриву? Світ рухається у напрямку самостійної підготовки роботодавцями кадрів для себе. Тому дуальна форма навчання, активна участь роботодавців у ліцензуванні освітніх програм, створення базових кафедр – перспективи для розвитку інституційної спроможності українських університетів».

З боку бізнесу до учасників круглого столу звернувся пан Алекс Ліссітса, президент Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» та генеральний директор ІМК.

«Дуже приємно, що представники різних галузей зібрались разом, щоб напрацювати рішення для майбутнього аграрної освіти. Освіта, як і сільське господарство – галузі, в яких неможливо швидко втілити зміни в життя, - звернувся він до учасників. – Якщо ми хочемо закласти фундамент майбутнього розвитку агросектору України, ми маємо розуміти, як має виглядати сектор у 2030 році. Світ говорить про сталий розвиток, про карбонове сільське господарство, про Green Deal, про зменшення викидів СО2 і так далі. Для їхнього впровадження в Україні потрібні нові підходи, нестандартне мислення – і нові типи навчання».

Другий блок заходу - «Обмін досвіду з іноземними країнами» - відкрив Радник з питань сільського господарства Посольства Королівства Нідерландів в Україні пан Рейнауд Наутен.

У своєму виступі він розповів про сільськогосподарську систему Нідерландів та місця в ній освітнього компоненту: як все працює та що варто перейняти.

Протягом останній десятирічь наука і освіта Королівства були зосереджені на оптимізації виробництва та збільшенні ефективності, адже країна має дуже невеликі площі під сільськогосподарську діяльність. Саме це і зробило Нідерланди потужним світовим експортером, а також вплинуло на інші галузі. Королівство є шостою в світі країною за розвитком інновацій та четвертою – за конкурентоздатністю. З іншого боку, ця активність показала край, до якого можна використовувати технології – це закцентувало увагу на сталості.

Система складається з чотирьох складових: уряд, університети, фермери та дослідницькі організації. Особливістю її функціонування є дуже тісний контакт між приватним сектором (у більшості, сімейні фермерські господарства та їхні об’єднання), урядом з його бюджетом і політикою, а також науковими інституціями. Результати цієї взаємодії дозволяє уряду формувати вимоги до університетів та вказувати орієнтири.

Також пан радник розповів про ініціативу GreenPact – єдиний ресурс Королівства, де зібрана вся інформація про сталий розвиток суспільства і вказані інструменти та можливості забезпечення такого розвитку: гранти, ініціативи, навчальні програми, заходи та контакти урядових структур та приватних компаній, до яких можна звернутись зі своїми пропозиціями та ідеями.

625e4a4f61823330521e8f96d8776e12

Наступним спікером навчального блоку став Міхаель Бастен, міжнародний експерт та старший агроном німецької компанії Koch Agronomic Services LLC, який поділився досвідом дуальної освіти в Німеччині.

У Німеччині система дуальної освіти існує вже багато десятирічь та представлена на всіх рівнях – від старшої школи до університетів. Тим не менш, така освіта в агрономії працює лише в одному університеті, хоча, наприклад, агроінженерія – в багатьох. Впровадження дуальної системи багато в чому залежить від наявності в університету партнерів з бізнесу. З боку компанії вимагається наявність HR-стратегії, яка б передбачала залучення великої кількості випускників закладу вищої освіти.

b85bc1c4589342ee1d6efb4067f058d3

Найцікавішим та найбільш практичним був наступний блок – «Презентація результатів освітніх проєктів», які були підтримані ЄБРР.

Першою була презентація Віктора Геращенко, старшого менеджера компанії Ernst & Young. Він розповів про результати реалізації проєкту «Запровадження програми дуальної освіти для підвищення практичних навичок молодих професіоналів в агрономії», який було реалізовано з серпня 2020 по грудень 2021 року на базі Харківського національного аграрного університету за підтримки ЄБРР та агропромхолдингу «Астарта-Київ».

Завданням проєкту було створення нової освітньої програми бакалаврської програми за спеціальністю «Агрономія» зі збільшеною часткою дуальної освіти. Щоб ця програма не «лишилась на папері», потрібно було впровадити її через навчання професорсько-викладацького складу та підвищення інституційної спроможності університету. Для цього було створено три компоненти: «Розробка програми», «Підтримка реалізації та розвиток компетенцій» та «Комунікація та охоплення». Їхні результати доволі цікаві: практичну частину навчання бакалаврів ХНАУ збільшено з 5 тижнів до 14, учасниками програми підвищення викладацької кваліфікації стали 35 осіб (52% групи – чоловіки, 48% – жінки), а також створено онлайн-курс, який на день проведення круглого столу пройшли 250+ слухачів.

За новою навчальною програмою навчатимуться 100 здобувачів вищої освіти, у «пілотному» наборі, обмеженому через коронавірус, взяли участь дев’ять студентів, п’ять з них отримали пропозиції працевлаштування. Крім того, виконавці проєкту від компанії Ernst & Young провели тренінг для 95 співробітників холдингу «Астарта-Київ», на якому вивчались soft skills та підвищувалась кваліфікація професіоналів в агрономії.

Наступний проєкт – «Удосконалення магістерської програми з агрономії на Півдні України» - представляв керівник освітньої програми «Агрокебети» Анатолій Циркун. Він розповів про програму, яку було реалізовано на базі Херсонського національного агроекономічного університету у співпраці з компанією «Агроф’южн» та за підтримки ЄБРР.

Перед командою проєкту було поставлено цілу низку цілей. Зокрема, створення оновленої магістерської програми на базу ХДАЕУ, яка була б сфокусована на інноваційному зрошуванні у сільському господарстві. Окрім створення програми, за участі українських та міжнародних експертів, потрібно було передати професорсько-викладацькому складу новітні знання для викладання усієї програми та розуміння стану справ в інноваційному зрошуванні зокрема.

З квітня 202 року по грудень 2021 року в рамках проєкту було реалізовано три компоненти, які дозволили досягти наступних результатів:

- на 70% оновити навчальний план: на 60% оновлено блок обов’язкових дисциплін, на 100% - блоки загальноосвітніх, економічних регіонально-зумовлених та soft skills дисциплін. Він відзначив, що навчальний план було розглянуто та затверджено Вченою радою університету, і студенти набору 2021-2022 рр. навчаються також згідно створеного в рамках проєкту документу;

- 49 викладачів університету пройшли курси підвищення кваліфікації в еквіваленті понад 40 годин;

- були організовані виїзди на підприємства регіону, участь студентів та викладачів університету у виїзних аграрних заходах та конференціях;

- 25 студентів пройшов оновлену програму, з подовженою піврічною виробничої практикою. На новий набір зібрано 26 студентів;

- організоване навчання менторів, які згодом залучили студентів програми на проходження до проходження практик в їхніх компаніях;

- створено та розміщено два онлайн-курси – «Агрономія» та «Агроінженерія» - які опубліковано на платформі Prometheus.

Цей проєкт, зазначив Анатолій, отримав відзнаку EBRD Sustainability Awards 2021 в номінації Gender and Inclusion.

c2cd21a28bb3ad1b15a63fb3ce616bac

Після презентацій відбулась панельна дискусія на тему залученості аграрного бізнесу до вирішення питань аграрної освіти, у якій, завдяки організаторам, взяли участь представники всіх стейкхолдерів напрямку: представники бізнесу (з комерційних, виробничих та HR-служб), викладачі та керівники університетів (на рівні проректорів), а також спеціалісти з дослідних та наукових інституцій (зокрема, Директор Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти Тетяна Іщенко).

 

 

 




  • БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА
  • Agroresurs
  • AMAKO
  • Лімагрейн
  • Zeppelin
  • Amazone
  • LNZ Group
  •  Agricom Group
  • horsch
  • uahk
  • Сygnet
  • Syngenta
  • Agco
  • Agroregion
  • Eridon
  • MHP
  • Maschionet
  • Maisadour
  • Козятинський м’ясокомбінат
  • DuPont Pioneer
  • Вінницька аграрно-промислова група
  • Agroscop
  • Agrimatco
  • NCH Advisors
  • Continental farmers Group
  • credit agricole
  • claas
  • john deer
Вітаємо! Ви підписались на новини порталу Ukab